Bron: www.springest.nl
Bron: www.springest.nl
Bron: www.springest.nl
Bron: www.springest.nl
Als docent heb je te maken met verschillende leerlingen en dat maakt het werk ook zo interessant. Maar laten we eerlijk zijn, dat kan het ook moeilijk maken. Elke leerling heeft zijn eigen wereldbeeld en zijn eigen manier van informatie verwerking. Hoe kun je daar in hemelsnaam rekening mee houden, zul je je afvragen?
Het mooie is dat het gedrag van leerlingen te verdelen is in 4 hoofdgroepen. Ga de komende periode maar eens letten op hoe een leerling praat, dan zul je merken dat de manier van praten en gedragen zijn of haar informatie verwerkingssysteem laat zien.
Waarom zou je dat willen? Inzage in deze gedragingen en kennis van de 4 informatie verwerkingssystemen helpt om het gedrag of de struikelblokken van een leerling beter te plaatsen. Vervolgens kun je de leerling dus beter begeleiden aangezien je dan beter weet wat de leerling nodig heeft.