Waarom blijven veel woorden niet hangen als de leerling ze leert?
De leerling zegt hard geleerd te hebben maar waarom zie je dat dan niet terug in de toets
Je weet niet waarom leerlingen met dyslexie zoveel meer moeite hebben met Engels
Je zou wel meer weten over hoe je leerlingen nog beter kunt begeleiden
De kennis ontbreekt eigenlijk wat betreft de compenserende maatregelen die er zijn
Jouw manier van lesgeven werkt voor het grootste gedeelte van de klas maar waarom zijn er steeds leerlingen die achterop blijven
De leerling begrijpt de stof niet die jij toch echt meerdere keren hebt uitgelegd
Zo maak jij het verschil voor je leerlingen!
Alle leerlingen betere cijfers halen door betere inzicht in de lesstof.
Er een plan van aanpak kan worden gemaakt per leerling.
Je beter kunt inspelen op de behoefte van de individuele leerling.
De aanpassingen aan toetsen die mogelijk zijn bij jou bekend zijn.
Jij proactief oplossingen aandragen om het zelfvertrouwen van de leerling intact te houden.
Je snapt waar leerlingen tegenaan lopen en je dus beter kunt inspelen op de behoefte.
Een kleine aanpassing aan de manier van lesgeven voordelen oplevert voor ALLE leerlingen.
Je niet meer het gevoel hebt dat het meer werk kost om alle leerlingen tot leren te krijgen
Tijdens de training “Dyslexie voor Docenten” krijg je tijdens 6 uur allemaal praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in de klas. Je gaat leren waarom Engels zo’n moeilijke taal is EN hoe je deze als docent het beste kunt aanbieden aan de leerling. Het is een complete formule voor succes om jouw leerling beter te laten presteren. Je kunt zelf ook een casus inbrengen om gelijk te weten wat deze leerling zou nodig hebben.
Het geeft een nieuwe, verfrissende kijk op leren met als resultaat meer kennis – betere resultaten & blijere leerlingen.
Wil je de training volgen met jouw sectie, vraag dan een offerte aan voor het aantal deelnemers.
Toen ik thuiskwam was ik helemaal enthousiast. Ik heb er een fijn gevoel aan overgehouden, voor mij vooral een bevestiging dat ik het het al heel goed doe maar dat er nog steeds ruimte is voor verbetering. Meteen een aantal collega's gesproken over wat ik allemaal te weten ben gekomen. Het geeft een positieve kijk op de leerlingen met dyslexie en je rol als docent in de begeleiding van hen. Mijn collega’s wilden er ook direct meer van weten en staan open voor de ideeen die jij mij gegeven hebt. Ik heb inzichten opgedaan waar ik mij nooit van bewust was maar die een hoop verklaren. Ik ga de leerlingen gerichter begeleiden in het leren van woordjes en het leren van de uitspraak. Daarnaast ook geleerd dat er meer mogelijk is binnen het dyslexieprotocol van onze school. Wij doen het al goed maar met de nieuwe inzichten kan het nog beter. Je hebt me veel zaken meegegeven om mee te nemen voor een nog betere begeleiding van mijn leerlingen. Nogmaals bedankt Carolien.
IS DIT EEN TRAINING VOOR DE BEGINNENDE OF DE ERVAREN ONDERWIJSPROFESSIONAL?
De kennis is noodzakelijk voor docenten van elk niveau aangezien het laat zien hoe de informatie verwerking van leerlingen met dyslexie werkt en dus hoe we deze leerlingen het beste kunnen ondersteunen.
KAN DE FACTUUR OP NAAM VAN DE SCHOOL GEZET WORDEN?
Jazeker! Stuur een mail met de exacte gegevens voor op de factuur en deze zal naar de betreffende afdeling worden gestuurd.
ONTVANG IK EEN CERTIFICAAT NA AFLOOP?
Ja. Iedereen ontvangt na afloop een certificaat van deelname voor je persoonlijke ontwikkelplan.
ZIJN DE BONUSBOEKEN FYSIEK OF E-BOEKEN?
De boeken ontvang je per post thuis gestuurd. Na aanmelding geef je door of welke van de twee boeken je wilt hebben. Het handboek en het gekozen boek worden opgestuurd.
Engels leren met dyslexie…. Zo doe je dat!