Grammar Bootcamp

hoe zijn de cijfers voor engels op school?

Zijn het cijfers waar je blij van wordt of is de moed al aardig in de schoenen gezonken? Hoe zorg je dat de rest van het schooljaar goed verloopt?  

Hoe je het went of keert, het begint bij de basis. Veel leerlingen hebben problemen met grammatica. Dit is een van de belangrijkste onderdelen van taal. Je kunt nog zoveel woorden kennen maar zonder kennis van de grammatica kun je van deze woorden geen zin maken. 

Vraag de leerling bijvoorbeeld of ze de present simple kennen en de meeste zullen zeggen “Ja! Die ken ik”. Bij het doorvragen mag je dan van geluk spreken als ze de term ook echt kennen. Het wordt al lastig als je ze vraagt wanneer je deze tijd gebruikt en dan hoef je al helemaal niet te vragen hoe deze tijd eruit ziet. 

Ga het dan niet ingewikkeld maken door de term present continuous eraan toe te voegen. Dan is de chaos compleet! 

Dit kom je in elke klas en op elk niveau tegen. Er wordt teveel met termen gegooid en te weinig stil gestaan bij wanneer je welke tijd gebruikt. 

Terwijl het zo duidelijk is in het Engels! 

Duidelijk??????

“Uhhhhhh………. Echt niet. Er zijn honderderden uitzonderingen die ik moet leren.”

Weet je geweldig is? Als de leerling doorheeft dat dit helemaal niet het geval is. Het zijn slechts varianten op de hoofdgedachte en aangezien de leerling goed is in verbanden leggen, kan dit goed aangeleerd worden. 

Grammatica toepassen - Hoe doe je dat?

✅ Nu weet de leerling alleen welke tijd hij nodig heeft maar

❌ nog niet wat er op papier moet komen.

Grammatica heeft een doel. Het is niet een doel op zich, zoals het op school wel lijkt te zijn. Je wilt iets duidelijk maken, welke constructie heb je dan nodig?

Dit is dan ook vaak wat er fout gaat tijdens de toets.
Hoewel de leerling perfect kan uitleggen welke tijd er nodig is tijdens het overhoren kan hij het niet toepassen.
In de onderbouw is er nog wel tijd om deze chaos recht te zetten want er is nog niet zoveel achterstand. In de bovenbouw is er al zoveel stof behandeld dat het onbegonnen werk lijkt om hier duidelijkheid in te krijgen.

Laat het daarom niet zo ver komen! Zorg op tijd dat de basis goed staat.
 

Alleen dan kun je bouwen. Je gaat ook geen huis neerzetten zonder dat je eerst een fundering gelegd hebt en deze stevig genoeg is om het huis te ondersteunen.

De informatie moet natuurlijk meerdere keren herhaalt worden, wil het geautomatiseerd worden. Daarom heb ik alle basis informatie omgezet naar video. Zo kan de leerling er meerdere keren naar kijken zonder dat er meerdere uitleg momenten hoeven te zijn.

Om deze nieuwe kennis ook te leren toepassen zijn er werkboeken samengesteld. Dit is de basis geworden van deze unieke training. Het heeft het beste van video en 1-op-1 begeleiding.

10 x praktische uitlegfilmpjes
+
3 x Contactmomenten live of via Google Meet

Grammar Bootcamp €497,00

Van Wanhoop naar Blijdschap

Voor wie is deze Grammar Bootcamp?

Tijdens de Grammar Bootcamp behandelen we de basisonderdelen van de grammatica (A2 niveau). 

Dit kan daarom een VMBO/MAVO leerling zijn maar ook een HAVO/VWO/gymnasium leerling. Op elk niveau wordt er verwacht dat je deze basis tijden kent. De rest van de grammatica steunt hierop. 

Als deze kennis niet goed beheerst wordt is het net als bouwen op drijfzand. Het gebouw heeft geen goede fundering en zal een keer instorten. 

Zodra de basis goed is, kun je verder gaan bouwen met moeilijkere onderdelen. 

Wat weet je na de Grammar Bootcamp?

🌟 Present Simple vs Present Continuous herkennen en toepassen

🌟 Past Simple vs Past Continuous correct gebruiken

🌟 Present Perfect leren gebruiken

🌟 Will vs To Be Going to correct gebruiken

 

🌟 Bevestigende zinnen / Ontkennende Zinnen / Vraagzinnen

🌟 Vragende voornaamwoorden (wh-woorden)

🌟 Woordvolgorde

🌟 Hoe maak je een goed spiekbriefje?

🌟 Hoe bereid je je voor op een toets?

Je werkt in je eigen tempo maar in de 1-op-1 begeleiding is altijd iemand om je vragen aan te stellen en te checken of het echt lukt.

👉 Module 1: Tegenwoordige tijd

👉 Module 2: Verleden tijd

✅ 1-op-1 sessie

👉 Module 3: Voltooide tijd

✅ 1-op-1 sessie

👉 Module 4: Toekomende tijd

✅ 1-op-1 sessie

 

✅ 365 dagen toegang tot de video's

✅ werken in je eigen tempo

✅ zelf je begeleidingmoment kiezen

✅ maar wel die stok achter de deur!

✅ 10 video's van 10-15 min

✅ studiebelasting 45-60 min per onderwerp

deze leerlingen zijn je voor gegaan!

Floris-Jan vond de training (Grammar Bootcamp) erg nuttig! Hij heeft veel geleerd en het heeft hem zeker goed op weg geholpen. Ik denk dat hij nog wel een keertje terugkomt voor een proefwerkweek 🙂 Alvast hartelijk bedankt voor nu.
Dyslexie Academy
Anouk van Eekelen
Wij hebben voor ons gevoel een eeuwigheid moeten wachten op het cijfers van de toets die begin december is gemaakt. De zaterdag ervoor heeft Evan de stof (past simple) in een 1-op-1 sessie behorend bij de grammar bootcamp nogmaals besproken.

Het is echt niet te geloven, maar hij heeft een 8,0 voor de betreffende toets!!!!
Wij zijn nog steeds helemaal overdonderd. Na 1,5 jaar alleen maar dikke onvoldoendes nu gewoon een hele dikke voldoende en een van de beste cijfers van de klas.
Dyslexie Academy
Evan en Miranda Lagerweij
Ik vond de Grammar Bootcamp een hele fijne en leerzame cursus! Het was fijn om met iemand te zitten die je alles op een makkelijke manier kan uitleggen en die alleen op jou gericht is. Zodat het gaat op jouw tempo en met iemand die alles net zo lang kan uitleggen tot je het echt begrijpt. Ik heb er veel aan gehad. Dank u wel daarvoor!
Dyslexie Academy
Elisa Carree
Het volgend jaar moet ik veel brieven schrijven. Ik nu wat de docent bedoelt als ze de naam van een tijd zegt. Je bent heel geduldig en bij jou voel ik me niet dom als ik iets niet weet.
Dyslexie Academy
Onderbouw leerling
Er moest vertrouwen komen in de start met Engels. Er is nu kennis van goede studievaardigheden.
De combinatie van Engels met dyslexie en beelddenken was de aanleiding om met deze training te beginnen.
Dyslexie Academy
Ouder gesprek
Resultaten zijn toch het belangrijkst en dat zijn er. De combi van instructie en uitwerken is fantastisch. De achterstand die niet in te halen leek, lijkt nu wel overbrugbaar.
Er was een goede samenwerking, overzicht en inzicht, snel schakelen, goed meedenken, flexibiliteit en verstand van zaken.
Dyslexie Academy
Ouder evalutie
De taalregels toepassen, het onthouden en door elkaar gebruiken van alle tijden vond ik het lastigst aan Engels.
Waar ik het meest trots op ben is dat ik de regels zo snel leer en dat ik nu na een paar lessen al meer heb geleerd dan op school.
Je geeft alles duidelijk aan, je herhaalt veel, je kunt het allemaal op je eigen gemak doen en in je eigen tempo. Je hebt veel grapjes tussendoor waardoor het leuk blijft.
Dyslexie Academy
Leerling op evaluatieformulier
De Stones leren en zinnen maken is echt het moeilijkste aan Engels leren.
Jouw grammatica uitleg is mij het meeste bijgebleven. Ik ben trots op mijn cijfer van deze module. Het gaat steeds beter. In het begin had ik een 2,2 maar nu heb ik al een 6.3.
Je grammatica uitleg zal ook fijn zijn voor andere leerlingen. Het grote boek met alle Engelse dingen heeft mij erg goed geholpen.
Dyslexie Academy
Leerling commentaar op formulier
Ik vind spreken en grammatica erg moeilijk. Het meest bijgebleven is je uitleg over de grammatica. Na jouw uitleg snapte ik het veel beter. Ik merk nu als ik opdrachten maak dat ik beter weet hoe het moet. Het gaat nu tijdens de les beter.
De combinatie van duidelijke uitleg en goede opdrachten vond ik fijn.
Dyslexie Academy
Leerlingformulier
De Stones leren en zinnen maken is echt het moeilijkste aan Engels leren.
Jouw grammatica uitleg is mij het meeste bijgebleven. Ik ben trots op mijn cijfer van deze module. Het gaat steeds beter. In het begin had ik een 2,2 maar nu heb ik al een 6.3.
Je grammatica uitleg zal ook fijn zijn voor andere leerlingen. Het grote boek met alle Engelse dingen heeft mij erg goed geholpen.
Dyslexie Academy
Leerling commentaar op formulier
Zinnen maken en stof toepassen vind ik het moeilijkst. Je manier van grammatica uitleggen in combinatie met aantekeningen is fijn. Het gaat steeds beter. De Stones gaan vooruit. Het goede is de 1-op-1 uitleg met het "grote" boek en de aantekeningen. Het is veel beter dan een half uur van een student op school die er ook minder verstand van heeft en die je niet meer informatie geeft dan dat in het schoolboek staat.
Dyslexie Academy
Leerling 3 vwo
De basis grammatica vind ik lastig.
De stapjes die ik moet volgen zijn mij het meest bijgebleven.
Ik ben er trots op dat ik de Grammar Bootcamp cursus heb gedaan, netjes steeds mijn opdrachten heb gemaakt en dus heb doorgezet. Ik merk nu al verbetering.
Anderen leerlingen "moeten" voor jou kiezen omdat je alles rustig stap voor stap uitlegt. Je luistert goed en begrijpt mij ook. Als ik het nog niet snap dan leg je het nog een keer uit zonder minachtend te doen.
Dyslexie Academy
Julia Spoor 3 havo

Engels leren met dyslexie ..... Zo doe je dat!