Carolien Poels
Taalcoach Engels met dyslexie
Het ontwikkelen van hulpmiddelen en leerlingen met dyslexie de handvatten geven om ook goede cijfers te halen is mijn missie. Juist deze leerlingen hebben het vertrouwen nodig om in te zien dat Engels leren mogelijk is.
Alle tips, kennis en handvatten zijn het resultaat van onderzoek en praktijkervaringen.
Inmiddels heb ik jaren ervaring in het begeleiden van leerlingen (en docenten) en heb ik honderden leerlingen geholpen bij het krijgen van goede cijfers.
Ik werk ook veel met scholen/docenten samen om te adviseren hoe het voor een leerling mogelijk is om Engels te leren.
waarom kan carolien poels ook jou helpen?
carolien poels:"IK KEN DE FRUSTRATIE"
carolien poels: "Geen last maar een kracht!"
carolien poels: "dit is mijn missie!"
CAROLIEN POELS: "DIT IS TOCH EEN DROOMBAAN?!
carolien poels: "Dit moet je verder over mij weten ......:)"
CAROLIEN POELS: "er is geen standaardbrein!"
Ik begeleid leerlingen met dyslexie bij het leren van Engels zodat ze wel goede cijfers gaan halen en overkunnen of kunnen slagen.
Mijn benadering gaat uit van het neurodiversiteitsmodel en niet vanuit het medisch model. Het neurodiversiteitsmodel gaat ervan uit dat het ‘standaardbrein’ niet bestaat. Volgens dit model is neurodiversiteit geen stoornis of afwijking, maar een vorm van menselijke diversiteit. Ongeveer 15-20% van de wereldbevolking is neurodivergent.
Mijn aanpak omvat het aanpassen van lesmethoden en het bieden van ondersteunende materialen om de Engelse taal te leren op een manier die aansluit bij de individuele behoeften en sterke punten van dyslectische leerlingen.