GOEDE CIJFERS VOOR ENGELS KANSLOOS?

NIET MET DEZE FORMULE praktisch & effectief

OOK MET DYSLEXIE KUN JE GOEDE CIJFERS VOOR ENGELS HALEN

herken je dit?

Je puber lijkt onverschillig maar hij heeft eigenlijk gewoon de moed opgegeven om het ooit te leren

Je zoon of dochter heeft al bijles (gehad) maar dit helpt niets want het is meer van hetzelfde

De resultaten zijn erg wisselend. Op het gevoel na een toets kunnen ze niet vertrouwen en dat zorgt voor steeds groter wordende frustatie en faalangst

“Ik kan niet nog harder werken – ik heb nog meer vakken.”

“Of ik nu lang of kort leer, het maakt toch niet uit dus ik leer liever voor een ander vak.”

dit is namelijk wat er verkeerd gaat

❌ De problemen gaan dieper dan taal. Vaak zijn er ook problemen met zelfvertrouwen, planning en organisatie

❌  De manier waarop we op school de lesstof aanbieden is niet de manier waarop je kind de informatie verwerkt
✅ Je dyslectische puber is namelijk gebaat bij structuur en een overzicht van de lesstof voordat we details gaan aanbieden. Op school gebeurt dit andersom.
waarom is Engels zo moeilijk - Carolien Poels
Engels bestaat eigenlijk uit 2 talen. Een geschreven taal en een gesproken taal. Een woord ziet er heel anders uit als dat het uitgesproken wordt. Dat is de reden dat leerlingen met dyslexie zoveel problemen hebben met deze taal.

nietsdoen is geen optie

Je zoon of dochter is waarschijnlijk goed in de exacte vakken zoals scheikunde, wis- en natuurkunde maar met een 3 voor Engels blijf je toch zitten. Te lang wachten of hopen dat het overgaat maakt het probleem alleen maar groter. Je weet zelf heel goed wanneer je zoon of dochter hulp nodig heeft die verder gaat dan “gewoon meer oefenen, harder leren of Netflix kijken met Engelse ondertiteling”. Want dan is daar “ineens” de opmerking dat hij op zakken staat, blijft zitten of er een niveau lager wordt aangeraden.

is het niet veel fijner als ......

happy face Er rust en zelfvertrouwen is voor of tijdens een toets Engels
happy face Er wel goede cijfers zijn voor een toets Engels
happy face Als je puber weet hoe hij een boek kan lezen, de inhoud snapt en hier vragen over kan beantwoorden tijdens een boektoets of in een boekverslag
happy face Als je zoon of dochter weet hoe hij zich kan voorbereiden op een luistertoets of schrijftoets Engels
happy face Als de woordjes wel blijven hangen die ze geleerd hebben
3 boeken voor succes met Engels

prive begeleiding engels met dyslexie
laat mij helpen

Tijdens de prive begeleiding neem ik hem/haar aan de hand om te kijken welke kennis al aanwezig is en welke kennis ontbreekt. Hiermee gaan we dan aan de slag.

We nemen de schoolplanning door en bekijken wat er wanneer verwacht wordt.

boek lezen engels Moet hij een boek lezen?
spreekbeurt houden engels Moet hij een presentatie houden?je leert grammar bootcam Welke onderdelen moet hij kennen voor de grammatica toets?luistertoets engels Heeft hij een luistertoets?Boek toets engels Hoe oefent hij voor een leestoets?

Ze kunnen alle vragen stellen die ze hebben. Ze kunnen het ook honderd keer vragen, dit is in de klas niet mogelijk. “Als jij het niet snapt, heb ik het niet goed uitgelegd ;)”

Alles in een zin toepassen en weten wanneer ik wat moet gebruiken is mijn struikelblok. Ik weet nu dat er veel verbanden zijn tussen de losse grammatica onderdelen en hoe je dat kunt zien. Ik ben er trots op dat ik nu weet waar de grammatica over gaat en dat ik snap wat de docent uitlegt.
Carolien pakt het heel persoonlijk aan. Er ligt geen standaard les klaar met wat we die keer gaan doen. Je stelt een vraag en daar gaat zij dan op in. Zo kom je veel dieper in de grammatica terecht.
Ilse de Jong - 3 gym

wat persoonlijke feitjes over mij

Al zo’n 10 jaar begeleid ik met veel plezier leerlingen op het vmbo, havo, vwo, gymnasium, mbo en hbo naar succes bij toetsen en examens.

De tips, kennis en handvatten die ik deel, komen voort uit jarenlange ervaring en gedegen onderzoek. Mijn doel is om elke leerling vol zelfvertrouwen en goed voorbereid aan de start te krijgen, zodat ze kunnen schitteren en slagen. Samen zetten we stappen, met praktische adviezen die echt werken.

Daarnaast adviseer ik docenten zodat zij de leerlingen in de klas optimaal kunnen ondersteunen.
Carolien Poels - Dyslexie Academy
De grammatica begrijpen en toepassen is toch wel het lastigst. Net als het doorzetten na een slecht cijfer. Maar wat ik nu geleerd heb is dat alles in een schemaatje past. Wat ik nu merk is dat als ik een opdracht maak, ik het ook snap. U begrijpt hoe ik denk!
Kaj de Lange - 3 VWO

€767 voor 12 sessies

veelgestelde vragen

voor wie is de begeleiding?

Tijdens de begeleiding behandelen we de onderdelen die er op spelen. Dit is dus niveau onafhankelijk. Dit kan dus een VMBO/MAVO leerling zijn maar ook een HAVO/VWO leerling. OP elk niveau worden er zaken van de leerling verwacht waar ze hulp bij kunnen gebruiken.

hoe lang duurt het voordat er vooruitgang te zien is?

Vooruitgang is natuurlijk van meerdere factoren afhankelijk. Ten eerste is het belangrijk om in te schatten hoe groot de achterstand is. De ene leerling pakt de sotf met een andere uitleg sneller op dan een andere leerling. Daarom zijn de lessen ook 1-op-1. Ze zijn dan van niemand afhankelijk. Verder is automatiseren heel belangrijk. Hoe meer herhaalmomenten er naast de begeleiding zijn, hoe beter! Het traject is gezet op 12 sessies omdat dit het aantal is waarin er aandacht besteed kan worden aan de (ontbrekende) basis.

is de vooruitgang blijvend?

Het gaat erom dat de leerling snapt hoe de verschillende onderdelen in elkaar passen en hoe ze met elkaar in verband staan. Het zal nooit makkelijk worden maar ze zullen er wel beter in worden! Ze krijgen praktische stappenplannen aangeleerd die ten alle tijde er weer bijgepakt kunnen worden als de stof weggezakt is. Zo kan de kennis nooit echt weg zijn. Herhaling zorgt er sowieso voor dat de stof steeds beter geautomatiseerd kan gaan worden.

is er ook een vervolg?

We werken met strippenkaarten van 12x en deze kunnen aan elkaar geplakt worden. Zo kan er voor meerdere toetsperiodes samen gewerkt worden.

hoe lang is een strippenkaart geldig?

Een strippenkaart is 365 dagen geldig vanaf het moment van aanschaffen en kan dus meegenomen naar het volgende schooljaar.

"ik kan alleen op specifieke dagen"

Iedere leerling heeft toegang tot de online agenda waarin je zelf de sessies kunt inplannen of verplaatsten tot 24 uur van te voren. Zo is er altijd wel een dag en een tijd die uitkomt. Houd er wel rekening mee dat jouw gewenste dag of tijd 2-3 weken van te voren vol kan zitten. Dus plan ruim op tijd!

"waarom zit het starterspakket niet bij de begeleiding inbegrepen?"

Aangezien de boeken en andere zelfhulpmiddelen wellicht al eerder zijn aangeschaft zijn deze losgekoppeld van de begeleiding. Het is wel de basis van de begeleiding, we gebruiken deze middelen tijdens de sessies. Daarom moet je deze los aanschaffen.

"ik probeer het eerst nog even zelf"

De zelfhulpmiddelen uit de webshop zijn ook zelfstandig te gebruiken. Je kunt hier ook mee aan de slag zonder mijn begeleiding. Mocht je later toch specifieke hulp nodig hebben, dan hoe je je alleen nog maar aan te melden voor begeleiding.

"wat is het verschil met andere soorten bijles/hulp?"

Je hebt zelf waarschijnlijk al gemerkt dat als begeleiding niet aansluit bij de leerling dat het weinig oplevert (behalve geen negatief zelfbeeld en frustratie). Je krijgt toegang tot de online leeromgeving waar alle instructie video’s, stappenplannen, extra oefenmateriaal klaar staat. Verder gaan we specifiek kijken naar de manier van informatie verwerking en welke gaten er inmiddels zijn ontstaan in het verwachte kennisniveau. We gaan top-down aan de slag om eerst te zorgen dat er overzicht is van alles wat ze moeten weten om vervolgens heel concreet aan de slag gaan met de specifieke problemen bij deze leerling. Wat heeft hij nodig? Waar gaat het fout?
Wij willen je hartelijk bedanken voor alle steun die onze dochter de afgelopen periode heeft mogen ontvangen met Engels. Maar ook voor je begrip voor alle andere zaken waar iemand met dyslexie tegenaan loopt.
Syberta Bomas
Alle onderdelen van het Engels vond ik moeilijk. Er was eigenlijk niets wat ik makkelijk vond. Wat mij het meest is bijgebleven is dat je in 1 les net zoveel opsteekt als in een hele week Engelse les op school. Ik durf nu meer te zeggen in de klas omdat ik dan het antwoord weet. Dan ben ik trots.
De lessen zijn gezellig maar ook leerzaam!
Anandi Bomas - 4 havo

zullen wij ook samen aan de slag gaan?

je krijgt toegang tot de agenda om zelf de lessen in te plannen

icons thanks to : https://icons8.com/icons

×
×

Winkelwagen