Het maken van samenvattingen met mindmappen is ideaal voor leerlingen die visueel zijn ingesteld. Het stelt hen in staat om leren volgens hun eigen leerstijl. Het leert de leerlingen om verbanden te zien. Dit scheelt zoveel tijd bij het leren voor een toets. Ook hier geldt dat een overzicht helpt bij het creëren van inzicht. Een goede mindmap beantwoord de volgende vragen: Wie? Wat? Waar? Wanneer? Waarom? Hoe? Bij mindmappen denken mensen vaak alleen aan vakken als aardrijkskunde, geschiedenis, biologie of maatschappijleer. Maar het is ook uitermate geschikt voor het creëren van inzicht in taal. Ook hier gelden de bovenstaande vragen. De leerling moet namelijk weten waarom ze iets moeten doen en een van de manieren om inzicht te krijgen in grammatica is om uit te leggen waar grammatica voor dient.
Wil jij zien hoe ik de grammatica tijden heb omgezet in mindmaps en antwoord geef op de bovenstaande vragen? Vraag dan het gratis e-boek aan. Dan kun je hier hoe ik dat gedaan heb.