Reviews - ervaringen dyslexie academy

Ik vond het een hele fijne en leerzame cursus
(Bootcamp)! Het was fijn om met iemand te zitten die je alles op een makkelijke manier kan uitleggen en die alleen op jou gericht is. Zodat het gaat op jouw tempo en met iemand die alles net zo lang kan uitleggen tot je het echt begrijpt. Ik heb er veel aan gehad. Dank u wel daarvoor!
Elisa Carree
Het volgend jaar moet ik veel brieven schrijven. Ik nu wat de docent bedoelt als ze de naam van een tijd zegt. Je bent heel geduldig en bij jou voel ik me niet dom als ik iets niet weet.
Onderbouw leerling
Nu weet ik hoe je de dingen moet toepassen. Dat je altijd goed op opletten bij het lezen van de zinnen en dat het altijd om de tekst gaat en niet wat jij al weet van het onderwerp. Ik heb steeds meer leesopdrachten op school en daar snap ik nu meer van.
Leerling op evaluatieformulier
Het is fijn om de teksten met iemand eens goed door te nemen. Jouw uitleg hierover is mij het meest bijgebleven. Ik heb trots op mijn cijfer. Het gaat steeds beter. In het begin had ik een 2.2 maar nu heb ik al een 6.3.
Leerling op evaluatieformulier
Dank je voor je uitleg over leesvaardigheid en de strategie erachter en uiteraard nogmaals bedankt voor het prettige gesprek. Het is fijn om met je te sparren. Je combineert grondige kennis met inzicht en hart voor de leerling. Ik ga aan de slag met jouw tips. Nogmaals bedankt. Succes met alles. Ik blijf je volgen.
Josette Roelofsen
Josette Roelofsen IMT
Het grootste probleem waar we tegenaan liepen was de leesvaardigheid. Nu het examenjaar is aangebroken en de cijfers drastisch aan het dalen waren zijn we op zoek gegaan naar hulp. We wisten niet hoe we het konden aanpakken. Na de lessen is er meer inzicht hoe ze moet lezen en hier de juiste antwoorden bij moet zoeken. Haar woordenschat is vergroot en ze is zelfverzekerder. Ze heeft er zelfs weer zin in! Het stukje begrip en herkenning vanuit jouw kant scheelt ook veel. Je manier van aanpak is anders dan andere coaches. Jouw kennis en uitleg waarom er een probleem ontstaat bij Engels is verhelderend. Je rustige methode maakt het ook anders. Ik gun ook anderen deze rust en de snelle methode om de leerlingen zichzelf te helpen en al de ouders om je kind te kunnen helpen. Dit is goed voor elk kind! Voor ons in ieder geval. Bedankt voor je inzicht en hulp!
Noa Plenk
Moeder van dochter voor het examen
Ik ben deze cursus gaan doen omdat mijn Engelse leesteksten erg slecht gingen. Dit komt door mijn dyslexie. Nu weet ik hoe je een antwoord op een vraag in de tekst kan vinden zonder eerst de hele tekst te lezen. Ik heb nu meer overzicht en vind sneller het goede antwoord.
Noor Knoop
3vwo
Voor de training was het meer gokken en dat was dan ook nog eens het verkeerde antwoord. Nu kies ik steeds het goede antwoord. Mijn woordenschat is ook sterk verbeterd. Ik kan nu woorden ontleden als "unlimited = niet gelimiteerd of te wel ongelimiteerd". Ik heb veel meer zelfvertrouwen als ik aan een tekst begin. Inhoudelijk snap ik de tekst ook beter en het samenvatten per alinea helpt om bij het goede antwoord te komen.
Marleen Terpstra
6vwo
Hallo Carolien, Ik heb zojuist gezien dat ik mijn Engels tentamen gehaald heb met een 6 en deze dus eindelijk kan afvinken!! Tranen van geluk nadat ik 8x gezakt was. Zonder jou was dit in ieder geval niet gelukt!! Heel veel dank hiervoor!! Ik heb net gehoord dat ik ook mijn laatste mondeling heb gehad en officieel al mijn Engelse toetsen (6 stuks) gehaald heb deze week. Een scenario dat ik niet had kunnen dromen maar echt dankzij jou! Dus nogmaals super bedankt voor de lessen.​
Juliette van Schoot - HBO
Review Dyslexie Academy
Review Dyslexie Academy
Hallo Carolien, Ik heb voor de leestoets een 5 gekregen, dankzij uw boek!
Ilse - 2vwo
Review
Beste Carolien, Zakariye heeft de examentraining (maar ook de eerder gevolgde bijlessen) erg waardevol gevonden. Ze gaf aan dat ze de vele tips bij de andere talen (Nederlands en Duits) ook heeft kunnen gebruiken. Door de tips ging ze met zelfvertrouwen het examen in. Wellicht leuk om te weten: Zakariye is geslaagd voor haar MAVO diploma en heeft voor haar Engelse examen een 6,3 (!) gehaald. Dit betekent dat dus ook een 6 voor Engels op haar eindlijst.
Cindy & Zakariye Nonhebel
Review
Beste Carolien, mede dankzij jouw enorme inzet en geduld heeft Tijn zijn examen gehaald! Heel heeel hartelijk dank!
Manon Engelsman
Hee Carolien! Ik ben geslaagd!!!! Met een 5,1 als cijfer!!!!! Het hoogste cijfer ooit!!!! Heel erg bedankt voor alles!!!! Ik begon mijn middelbare school met een enorme achterstand in Engels. Door mijn dyslexie bleven de woorden en regels niet hangen. hoe ik ook mijn best deed! De leraren probeerden mij te helpen maar ik begreep de uitleg vaak niet en haalde daarom alleen maar onvoldoendes. Ik raakte erg gedemotiveerd. Gelukkig hoorde ik van de Engelse lessen van Carolien. Zij legt de stof anders uit waardoor ik het wel begreep. Ook geeft zij veel tips en tricks. Waar ik echt dankbaar voor ben, is dat ze enorm veel geduld heeft; ik kon wel 10x vragen of ze mij het nog een keer wilde uitleggen. Bijna 2 jaar eb ik iedere weer een 1-op-1 online les gehad (ook in mijn vakanties) en heb nu mijn examen gehaald!! Ik wil Carolien enorm bedanken voor haar inzet en haar steun!!
Tijn Engelsman - VMBO-T
Review Dyslexie Academy
Review toets Engels
Review Dyslexie Academy
Review Dyslexie Academy
Review Dyslexie Academy
Review Dyslexie Academy
Reviews Dyslexie Academy Reviews Dyslexie Academy
Testimonial Engels
Reviews Dyslexie Academy Reviews Dyslexie Academy
Reviews Dyslexie Academy Reviews Dyslexie Academy
Goed cijfer Engels
Reviews Dyslexie Academy Reviews Dyslexie Academy
Review Engels leren
Review Engels leren
Engels leren met dyslexie - Grammatica cijfer
Engels leren met dyslexie Cijfer voor grammaticatoets
Engels leren met dyslexie
Review lessen Engels
Review Dyslexie Academy
Ik heb enorm veel geleerd en heb voor mijn gevoel de boel weer onder controle. Heel veel dank hiervoor!!!!!!
Olivier Steenbergen - 4 mavo
Wij hebben voor ons gevoel een eeuwigheid moeten wachten op het cijfer van de toets die begin december is gemaakt. De zaterdag ervoor heeft hij de stof (past simple) met jou nogmaals besproken. Het is echt niet te geloven maar hij heeft een 8,0 voor de betreffende toets!!! Wij zijn nog steeds helemaal overdonderd. Na 1,5 jaar alleen maar dikke onvoldoendes gewoon een hele dikke voldoende en een van de beste cijfers van de klas.
Evan en Miranda Lagerweij
Het is groot feest! IK BEN GESLAAGD VOOR MIJN ENGELS EXAMEN!! Ik heb mijn cijfers terug van mijn lees- en luisterexamen. IK HEB GEWOON EEN 6,6 GEHAALD !!!!!!!!! Hierna heb ik ook nog een 6.6 voor spreken en gesprekken en een 6.9 voor schrijven gehaald.
Puck Hofland - MBO
Tip van Maand - Dyslexie en Engels
Onze dochter heeft heel veel profijt van de lessen van Carolien! Ze had een 7,2 voor haar proefwerk over grammatica, Carolien weet de grammatica regels heel duidelijk uit te leggen. Het boek is super handig, ook los van de lessen. Daarnaast geeft ze ook leuke oefeningen die je zelf kan maken om de stof te laten dalen.
Juliette Jansen
Carolien, bedankt voor de begeleiding. Mijn tekstbegrip is echt toegenomen en mijn cijfers veranderd van een diepe onvoldoende naar net voldoende. Voor mij een hele grote stap!
Martijn van Zijnen
Op naar de 2e klas! Mack moest echt van heel ver komen. Hij vond zijn diep verstopte motivatie en ik jouw begeleiding. Echt top! 🎉🎉🎉
Zijn Engels is hartstikke goed gekomen. Hij sprong een gat in de lucht! een 7,5 en een 7.1!! Zijn eerste dikke voldoendes voor Engels. Zo fijn voor hem. Na de zomer boeken we weer afspraken in bij je. Heel veel dank voor jouw begeleiding en een hele fijne zomer gewenst! Zonnige groet,
Karin Lagraauw
Wij willen jou bedanken voor de tijd en moeite die je in Evy hebt gestoken. De afstemming met de leerkracht, het voorbereiden van de toetsen en de tips en tricks hebben haar zeker geholpen! Dank daarvoor.
Chantal Gelden en Ronald van Olderen
De laatste proefwerkwerk heeft hij trouwens een 6,4 op VWO en een 7,3 op HAVO gehaald. Mooi resultaat! Hij staat nu al eindcijfer een 4,9 voor VWO en een 5,6 op HAVO. Op HAVO dus in ieder geval een voldoende nu. Hij is erg blij met je extra hulp, dus we gaan ook in het nieuwe jaar lekker door. Op naar de 2e klas!
Mireille
Willem heeft door zijn dyslexie veel moeite met het vak Engels. Online les tijdens corona maakte het extra moeilijk en Willem keek erg op tegen het vak. Nu na bijna een schooljaar begeleiding van Carolien, is niet alleen zijn cijfer met 1,5 punt omhoog gegaan, ook het plezier is terug.
Carolien geeft Willem het vertrouwen in wat hij kan en legt de grammatica op een heel overzichtelijke manier uit waardoor Willem het wel snapt en hij ook het ook kan toepassen bij de toetsen. Carolien geeft ook veel praktische tips hoe je met dyslexie overzicht kan houden tijdens het maken van toetsen. Willem gaat nu met vertrouwen zijn eindexamenjaar in.
Joyce van Abeelen
Voor luistervaardigheid is er een 5,4 gehaald. Voor Jelle is dat echt een mooi cijfer. Bedankt in ieder geval voor de hulp zover. Eigenlijk hadden wij jou een paar jaar eerder al moeten vinden, dat had heel fijn geweest. Als ik iemand hoor die moeite heeft met Engels ga ik jou zeker aanraden.
Anouk
Nu de eindexamen van Sophie zijn begonnen, is ook de tijd gekomen om je heel hartelijk te bedanken voor alle lessen. Sophie heeft altijd vol enthousiasme gesproken over jouw bijlessen, zowel op vakhoudelijk als op persoonlijk vlak. Heel veel dank daarvoor!
Desiree Smael
Ontzettend fijn dat de Dyslexie Academy in alle opzichten toegankelijk is. We hebben Meer Tekstbegrip in 8 Weken, 1-op-1 begeleiding en de Grammar Bootcamp positief ervaren.

Dyslexie gecombineerd met een sterk ontwikkelingspotentieel (hoogbegaafdheid) krijgt onvoldoende aandacht in het onderwijs. Helaas wordt dit (nog) niet door iedereen gezien en begrepen.
Carolien begrijpt wat de leerling nodig heeft. Ze kijkt en luistert naar de behoefte van de leerling. Ze varieert in oefeningen. Ze geeft de leerling vertrouwen en rust in het gaan begrijpen van de taal Engels. Een fijne samenwerking en flexibiliteit.
Het investeren was de moeite waard, een meerwaarde en bovenal een goede basis die van belang is voor onze kinderen.
Bianca Sogelee
De Dyslexie Academy geeft mij meer inzichten in het begrijpen van de taal Engels. Ik ben met meer vertrouwen de luistervaardigheidstoets ingegaan, wat uiteindelijk heeft geleid tot een eerste voldoende. Carolien is flexibel, rustig en denkt mee tot ik het begrijp. Ik ga nu met goede moed van start met de Grammar Bootcamp. Dank je wel Carolien!
Ivan Sogelee - 2 havo
Het is fijn om meer ondersteuning te hebben bij Engels. Ik behandel de stof voor de aankomende toets extra.
Carlijn van Laar
Zinsopbouw en grammatica vind ik het moeilijkst aan Engels. De overzichtelijke uitleg van de verschillende grammatica onderdelen hebben mij erg geholpen. Ik merk zeker verandering in mijn school prestaties bij Engels, waar ik vooral trots op ben is dat mijn zinsopbouw heel erg vooruit gegaan is en dat ik hierdoor meer zelfvertrouwen heb gekregen. Je bent sowieso veel beter dan een bijles via een organisatie waar ze studenten inhuren. Je bent ook beter dan een docent op school omdat je het op een andere manier uitlegt. Je checkt ook echt of ik het begrepen heb door vragen te stellen. Ik heb dyslexie en door jou snap ik Engels een stuk beter. Kortom ik vond het heel fijn om alles door jou uitgelegd te krijgen.
Jip Sonnemans - 5 havo
Ik kan met trots melden dat ik voor het grammatica tentamen een 6 heb gehaald en zo ben ik weer een stapje dichter bij mijn Propedeuse.
Wouter van Rosmalen
Het gaat nu super goed met Noor bij Engels. Ik kom graag bij je terug als dat weer nodig is! Ze heeft veel geleerd en je hebt haar goed op weg geholpen, dank daarvoor!
Annelies Groenhoff
Floris-Jan vond de training (Grammar Bootcamp) erg nuttig. Hij heeft veel geleerd en het heeft hem zeker goed op weg geholpen. Ik denk dat hij nog wel een keertje terugkomt voor een proefwerkweek 🙂
Anouk van Eekelen
Op de basisschool scoorde onze dochter altijd heel hoog voor een dyslexietest. Wel was toen al duidelijk dat er een groot gat zat tussen haar resultaten op het gebied van rekenen en spelling. Toen meerdere talen in het spel kwamen op de middelbare school zakte onze dochter door het ijs. Het was heel moeilijk om de juiste hulp te vinden. In Carolien hebben we niet alleen hulp gehad maar ook begrip voor de situatie gevonden. Carolien heeft onze dochter geholpen om Engels op zo'n manier te leren dat ze het wel begreep, heeft daarnaast contact gehad met de taaldocenten op school zodat ook zij onze dochter beter konden begeleiden EN hielp met het puttige dyslexietraject dat we hebben doorlopen. Resultaat was minder stress en uiteindelijk ook een dyslexieverklaring. Voor ons hele gezin een enorme opluchting. Bedankt Carolien!
Pauline de Jong-'t Hart
Wij willen jou hartelijk bedanken voor alle steun die zij de afgelopen periode van jou heeft mogen ontvangen met Engels, maar ook je begrip voor alle andere zaken waar iemand met dyslexie tegenaan loopt.
Syberta Bomas
Alle onderdelen van het Engels vond ik moeilijk, er was eigenlijk niets wat ik makkelijker vond. Wat mij het meest is bijgebleven is dat je in 1 les net zoveel opsteekt als in een hele week Engels les op school. Ik durf nu meer te zeggen in de klas omdat ik dan het antwoord weet. Dan ben ik trots. De lessen zijn gezellig maar ook heel leerzaam!
Anandi Bomas - 4 havo
Ik vind schrijven in het Engels het moeilijkst. De goede uitleg van de grammatica heeft mij enorm geholpen. Ik ben trots op mijn cijfers voor Engels. Ik merk dat mijn Engels (luisteren en spreken ook) vooruit is gegaan. JE hebt veel begrip voor mensen met dyslexie. Je kunt makkelijk en goed met jou praten. Ik ben heel blij!
Sophie Bovekerk - 3 vmbo kader
Carolien heeft mij het vertrouwen gegeven dat Engels leren ook leuk is! Met herhalen en oefenen heb ik meer zelfvertrouwen gekregen en zie ik hoe mooi de Engelse taal is.
Zonnige groet, Iris
Alles in een zin toepassen en weten wanneer ik wat moet gebruiken is mijn struikelblok. Ik weet nu dat er veel verbanden zitten de losse grammatica onderdelen en hoe je dat kunt zien. Ik ben er trots op dat ik nu weet waar de grammatica over gaat en dat ik snap wat de docent uitlegt.

Carolien pakt het heel persoonlijk aan. Er ligt geen standaard les klaar met wat de die keer gaan doen maar je stelt een vraag en daar gaat zij dan op in. Zo kom je veel dieper in de grammatica terecht.
Ilse de Jong - 3 gymnasium
Onze dochter heeft dit jaar veel aan de extra persoonlijke ondersteuning gehad! Zeer fijn dat in een raar huiswerk schooljaar toch de begeleiding kon doorgaan.
Ze is dit jaar van code rood naar code groen gegaan en ik verwacht dat ze volgend jaar naar 3 havo gaat. Wij zijn super trots op haar! Ze heeft dit jaar vele m eer zelfvertrouwen gekregen. Mede dank zijn de extra lessen.
Derk Mulder - dochter 2 havo
Grammatica is toch wel het moeilijkst. Je grammatica "trucjes" en "trucjes" voor leesteksten zijn mij het meest bijgebleven. Ik kan nu een gesprek voeren in het Engels, dat kon ik eerst niet. U heeft hele fijne manieren om het Engels toch leuk te leren.
Op deze manier ging het super!
Leerling op evaluatieformulier
De grammatica begrijpen en toepassen is toch wel het lastigste. Net als het doorzetten na een slecht cijfer.
Maar wat ik nu geleerd heb is dat alles in een schemaatje past.
Wat ik nu merk is dat als ik een opdracht maak, ik het ook echt snap.
U begrijpt hoe ik denk!
Kaj de Lange - 3 atheneum
Engels en dyslexie blijken op de middelbare school geen top combinatie voor onze dochter te zijn. De eerste jaren kon zij met de woordjes toetsen de grammatica en begrijpend lezen toetsen nog redelijk goed compenseren, maar naarmate het eindexamen in zicht kwam, werd dat steeds lastiger. Wij kwamen bij Carolien terecht. Wat een verademing! De vele vraagtekens die al een aantal jaar boven onze dochters hoofd hingen, maakten binnen een paar lessen al plaats voor veel "aha's" en "oh zit dat zo's". Als ouders vragen wij ons nog steeds af waarom docenten het niet op dezelfde manier onderwijzen als Carolien dat doet... Carolien legt op een rustige en zeer overzichtelijke manier de (grammatica) regels uit, geeft tips waar je op moet letten bij begrijpend lezen en is altijd bereid om op school gemaakte toetsen te evalueren of mee te kijken in te maken huiswerkopdrachten. Er wordt oa gebruik gemaakt van mindmaps, waardoor de stof gevisualiseerd wordt, iets dat voor dyslecten erg plezier is. Onze dochter gaat iedere week met veel plezier naar haar les toe.
Moeder van 4 mavo leerling
Ik ben Tessa, 40 jaar. Via de Dyslexie Academy heb ik mijn Engels op kunnen halen naar een hoger niveau. Dit wilde ik voor een vervolg opleiding. Carolien heeft mij hier heel fijn in begeleid. Doordat Carolien het op een andere manier aanbied en ze kijkt naar je zwakke punten. Hierdoor kreeg ik doelgericht les. Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Het is toch net even dat steuntje in de rug wat je nodig hebt. Als je dyslexie hebt en je hebt moeite met Engels, raad ik je zeker aan om lessen te nemen bij Carolien.
Tessa Staamer
Voordat we contact hadden gelegd stond Jos er niet goed voor bij Engels. Hij miste het overzicht met betrekking tot de grammatica. Hier liep bij steeds op vast. Nu heeft hij veel beter begrip van de grammatica. Hij snapt alles een stuk beter en dat zien we ook aan de cijfers. De wijze waarop Carolien de grammatica behandeld is erg zinvol voor Jos. Vanuit het overzicht kan hij de verschillende onderdelen veel beter integreren.
Natascha van Velzen
Voordat de lessen begonnen was er een achterstand opgebouwd. De lesstof van de basisschool sloot niet aan bij de stof waarmee in het voortgezet onderwijs begonnen werd. Daardoor was het lastig om de lesstof te volgen. De gevolgen waren slechte cijfers en geen uitzicht op verbetering. De situatie was, dat als er niets veranderde, onze dochter niet naar het volgende leerjaar kon met het gevolg dat ze van haar favoriete school af moest.
We weten dat onze dochter anders leert dan de meeste leerlingen. Ze kan goed leren mits de lesstof voor haar op de juiste wijze wordt aangeboden. Onze dochter is een beelddenker, een mooie gave, echter voor de wijze waarop lesstof normaal wordt aangeboden past het minder goed.
Scholen zitten in een vast patroon en kunnen of willen hier niet van afwijken. Oplossingen zoeken binnen scholen kan, maar is vaak lastig en het resultaat is onzeker. Er wordt van de leerlingen in de brugklas verwacht dat ze al een groot deel van de Engelse taal beheersen. Voor onze dochter was het net of ze Chinees moest leren. Er werd zoals bij de vakken Frans en Duits niet bij het allereerste begin begonnen. Ook lag het tempo behoorlijk hoog, waardoor ze in de eerste week al begon met een enorme achterstand!
Het resultaat is dat onze dochter, na het volgen van de bijlessen, hard op weg is naar een voldoende als gemiddelde. Ze is gegaan van vette onvoldoendes naar ronduit schitterende cijfers. Ze krijgt complimenten van de leerkrachten en zelfs wij als ouders krijgen complimenten.
Dat laatste is niet nodig, ze doet het echt zelf.
Tijdens de les heeft onze dochter geen pen in haar handen gehad, er werden geen oefeningen gemaakt. Er werd gepraat en er werd gekeken of de lesstof werd begrepen. De bedoeling van de lesstof wordt uitgelegd en niet eindeloos herhaald. Voor beelddenkers is het belangrijk dat de bedoeling wordt overgebracht, de rest volgt dan vanzelf.
Niets moet en iedereen is anders. Maar als de lesstof niet eenvoudig wordt geleerd zijn wij er als ouders van overtuigd dat aan de toegepaste leer methodiek kan liggen. Als de aangeboden methodes niet passen kan er een patroon van tegenslagen ontstaan met het gevolg dat je als leerling het niet meer overziet. Dit is heel erg, hiermee worden jonge, super creatieve mensen voor het leven getekend. Wij hebben hulp gezocht en hopen dat onze kinderen plezier in leren houden.
Christiaan van Deuzen
Voordat ik met de lessen begon was het echt slecht gesteld met mijn kennis van Engels. Ik snapte niets van de tijden. Omdat ik volgend jaar (het jaar was ik nu dus in zit) veel brieven zou moeten schrijven heb ik de grammatica bootcamp gedaan. Ik weet nu wat de docent bedoelt als deze de naam van een tijd noemt. Ik kan ze uit elkaar houden en begrijp ze nu ook. Je bent heel geduldig en bij jou voel ik me niet dom als ik iets niet weet.
Sarah Vreeken
Ik wil graag vertellen wat het voor mij betekent om deze lessen te volgen (maar wel zonder mijn naam als dat mag....). Carolien legt goed uit. Ik weet nu welke stappen ik moet nemen om tot de goede tijd te komen. Voorheen snapte ik compleet niets van de grammatica. Nu haal ik allemaal voldoendes. Ze is inmiddels geslaagd moet een super mooi cijfer voor Engels 🙂
5 havo leerling
Voor de lessen sprak ik naar mijn gevoel moeizaam Engels en het schrijven ging redelijk. Aangezien ik onzeker was over het spreken en soms ook niet uit mijn woorden kon komen zocht ik hulp. Ik liep dan bijvoorbeeld vast in een zin of in zinsopbouw. Nu is mijn woordenschat uitgebreid en zijn de tijden goed uitgediept weet ik ze toe te passen in een zin. Het heeft me vertrouwen gegeven dat ik zekerder ben geworden in het Engels spreken.
Rien Vletter
Voordat de lessen starten voor mijn zoon was er sprake van hele slechte cijfers voor Engels. De grootste uitdaging lag in het feit dat de leerkracht op school nauwelijks aan lesgeven toe komt en daardoor mist Jeroen cruciale informatie. Nu hij lessen volgt bij Carolien snapt hij de lesstof stukken beter en zien we ook een stijgende lijn in zijn cijfers. Ze legt de lesstof op een persoonlijke en duidelijke manier uit. ​
Astrid Oudshoorn
Ik heb er veel van opgestoken en kan/zal jouw tips zeker gaan toepassen.
Jolanda van Netburg
Carolien heeft mijn kinderen jaren lang Engelse les gegeven. Ze kijkt per kind hoe de les aan te pakken en weet op een heel goede manier ervoor te zorgen dat de kinderen enthousiast zijn en blijven over de Engelse taal. Ze bereidt de lessen goed voor en stimuleert de kinderen continue. Door haar hebben mijn kinderen een enorme voorsprong gekregen tov andere leeftijdsgenoten.
Suzanne Benders
Er was geen zelfvertrouwen, ze vond Engels verschrikkelijk en haalde veel onvoldoendes. Deze lage cijfers waren de aanleiding om hulp te gaan zoeken, ook omdat er geen zin was om zich hiervoor in te zetten. Dit was dan ook gelijk het grootste probleem, door het gebrek aan zelfvertrouwen wilde ze niets meer en lukte ook niets meer. Na het volgen van de lessen is het zelfvertrouwen gestegen en bleek de passieve kennis er echt wel te zitten. Ze is nu gemotiveerd om te leren.
Astrid van Wijngaarden
Mijn 2 dochters begrepen niets van Engels. Het leren gaat moeizaam en ze weten vaak niet hoe ze moeten leren. Ze krijgen nauwelijks les en moeten alleen opdrachten maken. Klassikaal nakijken wordt er niet gedaan waardoor het inzicht in Engels niet aanwezig is. Ze hebben moeite met alles. De grammatica, woordjes leren en klok kijken. Na de lessen gaat het beter. Ze weten nu hoe ze moeten leren. De 1-op-1 begeleiding is echt fijn. Carolien kan geduldig uitleggen en blijft herhalen. Ze heeft handige hulpmiddelen, zoals de kaartenbak om woordjes te leren.
Diana van der Plas
Mijn zoon heeft door een intensieve begeleiding op de lagere school zijn achterstand met Nederlands lezen en begrijpend lezen door dyslexie kunnen wegwerken. Op de middelbare school kwamen daar echter Engels, Frans en toen ook nog Duits bij. Hij vindt het heel moeilijk om de logica te vinden en de woordjes in zijn hoofd te krijgen. Wij zochten naar een manier waarbij hij zijn beelddenken actief kon inzetten als alternatief voor de leermethode op school en ter compensatie van zijn dyslexie. Automatiseren was waar hij het meeste moeite mee had. De rijen woordjes en de logica van de grammatica ontdekken. De ander uitleg dan die van zijn docent(e) hebben absoluut geholpen voor een beter begrip van de taal. Daarnaast is consequent de woordjes en zinnen leren een grote hulpbron gebleken. Carolien maakt de grammatica "hapklaar", speelt in op het beelddenken door met visuele hulpmiddelen te werken, waardoor het "anders" is als op school en daardoor aanvullend. De stof blijft beter hangen.
Geraldine Schoonderbeek
Voordat de lessen begonnen was er slecht inzicht in de Engelse grammaticaregels en was er een beperkte woordenschat. Door de dyslexie kwam er geen grip op de Engelse grammatica en doordat er geen motivatie meer was om Engels onder de knie te krijgen zijn we op zoek gegaan naar hulp. We wilden hulp bij de grammatica en de woordenschat. Door het volgen van de lessen is er goed inzicht in de grammatica gekomen. Hij heeft meer gevoel voor Engels gekregen, hij leest zelf nu ook meer Engels en is gemotiveerd. Carolien is enthousiast, inlevend en geduldig. Ze weet kinderen weer enthousiast te krijgen voor Engels op school. Ze is echt behulpzaam bij het onder de knie krijgen van de Engelse grammatica.
Jacqueline Oosterveld
Luna begon in de brugklas met een achterstand en haalde alleen maar onvoldoendes en raakte zeer gefrustreerd omdat ze niets van Engels begreep. Ze was hierdoor erg onzeker en vroeg niets meer in de klas want na een tweede uitleg begreep ze het nog steeds niet. Ondanks dat we thuis veel tijd en energie besteedde aan het Engels was er geen vooruitgang. De grootste struikelblokken waren het lezen van Engels, logica bedenken in de taal en het niet begrijpen waarom dezelfde lettercombonaties verschillende klanken hebben. Daarom wilde ze zelfs thuis niet meer hardop lezen.
Luna begrijpt nu meer van de taal. Ze heeft een beter beeld van de problemen waar ze als dyslect tegenaan loopt.
Carolien legt de stof op een begrijpelijke manier uit en er kan extra aandacht worden besteed aan moeilijke onderdelen. Luna haar zelfvertrouwen groeit nog steeds en ze haalt allemaal voldoendes. Wij zijn zeer tevreden!!
Mary Huisman
Anastasia vindt de Engelse toetsen op school erg moeilijk en haalde hierdoor veelal lage cijfers. Ook had zij moeite met de lees- en luistertoetsen. Na de cursus "Leren leren" is geconstateerd dat Anastasia waarschijnlijk een beelddenker is. Omdat ze Engels zo moeilijk vindt zijn we gaan googlen op internet naar specialistische hulp voor beelddenkers. Zo kwamen we bij Carolien terecht. De grammatica en bijvoorbeeld de woordvolgorde waren een groot struikelblok voor haar. We kwamen maandelijks uit Nijmegen gereden om oa de stof van een proefwerkweek door te nemen. Dit is als zeer prettig en nuttig ervaren. Voor ons was het doorslaggevend dat je gespecialiseerd bent in hoe beelddenkers de stof eigen maken, waardoor je Anastasia goed begreep en de stof op een andere manier uitlegde. Niets is fijner dan hulp krijgen van iemand die weet hoe je leert en de stof op een andere manier benadert, waardoor je het beter gaat snappen. Daarom vind ik dat andere leerlingen ook voor jou moeten kiezen 🙂
Rosaline de Vries
Onze zoon heeft een zware vorm van dyslexie, hierdoor is hij van de HAVO teruggegaan naar GT, ook dit ging niet goed. Met name Engels was erg moeilijk voor hem, hij begreep totaal niets van de grammatica en het schrijven in het Engels lukte ook niet. Hij had een 2,7 voor Engels in de 3de van het VMBO. Door zijn dyslexie en het niet begrepen worden door de leraren had hij weinig opgepikt van de grammatica. Het ging totaal niet op school met Engels en daardoor zakte de rest van de vakken ook terug, er was zelfs sprake van dat ze hem nog een niveau wilde laten zakken. De dyslexie werd zo'n grote beperking voor hem, terwijl hij na het GT nog steeds naar de HAVO wil gaan en nog de motivatie heeft om door te gaan. Daarom zijn we gaan zoeken naar een manier om hem te helpen. Door de juiste aanpak veranderde zijn overtuiging en had hij door dat het hem ging lukken en werd de drive om zijn diploma te halen alleen maar groter. Hij wilde terug naar de HAVO. De combinatie dyslexie en Engels sprak ons erg aan en hebben daarom de keus gemaakt om wekelijks een rit naar Voorschoten te maken om hem prive les te laten krijgen van Carolien. Hij heeft een andere manier van woordjes leren aangeleerd. Daarnaast heeft Carolien alle grammatica doorgenomen. Hij begrijpt nu voor het eerst in al die jaren de grammatica, leert op een andere manier, gaat meer vrije tijd overhouden en betere cijfers halen. Het resultaat was een 6 op zijn rapport. De grootste struikelblokken vooraf waren vooral: het niet aankunnen van de hoeveelheid stof in combinatie met dyslexie en het niet begrijpen van de grammatica en spelling van Engels. Hierdoor ook een falend gevoel, zoveel energie die erin gestopt wordt maar geen goed resultaat opleverde. Hij kwam veel onbegrip tegen, dyslexie wordt vaak niet begrepen. Hij had hierdoor een negatief zelfbeeld maar door de begeleiding en persoonlijke aandacht van Carolien durft hij nu aan te geven wat hij niet snapt en heeft hij veel geleerd in de in de tijd dat hij bij Carolien lessen heeft gekregen. 3 jaar grammatica inhalen is niet niets. Na al die jaren tobben en ploeteren voelt hij zich eindelijk begrepen en gaat hij "beloning" krijgen in de vorm van goede cijfers. De conclusie van onze zoon nu: "Ik begin nu eindelijk de grammatica te snappen en vind Engels leren niet meer zo erg omdat mijn cijfers nu eindelijk goed zijn."
Joanna Hoogendoorn
Carolien is een fijne begeleider. Onze zoon van 16 jaar heeft hier veel vaan gehad. Ze kan zich goed inleven en de stof goed uitleggen. Dank je wel Carolien!
Marjelle Termaaten
Mijn naam is Renata en ik ben 43 jaar oud. Ik heb 18 Engelse lessen mogen volgen bij de Dyslexie Academy. Doordat ze gespecialiseerd is in dyslexie en haar eigen naslagwerk heeft (boek, werkkaarten) heeft kwam ik bij Carolien terecht. Er was meteen al een goede klik. De lessen waren zeer plezierig, omdat de uitleg in het Nederland was. Hierdoor begreep ik beter hoe de taal in elkaar steekt. Ook het naslagwerk werkt zeer fijn. Verder heeft ze me goed geholpen om alles inzichtelijk te krijgen door schema's te maken. Dit heeft en zal mij verder helpen om Engels beter te begrijpen en betere zinnen te kunnen maken. Dank je wel Carolien voor wat je mij allemaal geleerd hebt. Thanks!
Renata Klaver
Mijn dochter was heel blij met de bijles van Carolien! Ze vond Carolien aardig en vooral ze kon goed uitleggen. Ook vond ze het grammatica boek fijn. Door de lessen kreeg ze meer grip op de stof en daardoor meer zelfvertrouwen. Carolien is flexibel in het aanbieden van de lessen, we konden samen goed afstemmen in wat mijn dochter nodig had. Heel prettig!
Annemieke Schouten
Er moest vertrouwen komen in de start met Engels. Er is nu kennis van goede studievaardigheden.
De combinatie van Engels met dyslexie en beelddenken was de aanleiding om met deze training te beginnen.
Ouder gesprek
Resultaten zijn toch het belangrijkst en die zijn er. De combi van instructie en uitwerken is fantastisch. De achterstand die niet in te halen leek, lijkt nu wel overbrugbaar.
Er was een goede samenwerking, overzicht en inzicht, snel schakelen, goed meedenken, flexibiliteit en verstand van zaken.
Ouder evalutie
Zinnen maken en stof toepassen vind ik het moeilijkst. Je manier van grammatica uitleggen in combinatie met aantekeningen is fijn. Het gaat steeds beter. De Stones gaan vooruit. Het goede is de 1-op-1 uitleg met het "grote" boek en de aantekeningen. Het is veel beter dan een half uur van een student op school die er ook minder verstand van heeft en die je niet meer informatie geeft dan dat in het schoolboek staat.
Leerling 3 vwo
De taalregels toepassen, het onthouden en door elkaar gebruiken van alle tijden vond ik het lastigst aan Engels.
Waar ik het meest trots op ben is dat ik de regels zo snel leer en dat ik nu na een paar lessen al meer heb geleerd dan in lange tijd op school.
Je geeft alles duidelijk aan, je herhaalt veel, je kunt het allemaal op je eigen gemak doen en in je eigen tempo. Je hebt veel grapjes tussendoor waardoor het leuk blijft.
Leerling op evaluatieformulier
Zinnen maken is echt het moeilijkste aan Engels leren.
Jouw grammatica uitleg is mij het meeste bijgebleven. Ik ben trots op mijn cijfer van deze module op school. Het gaat steeds beter. In het begin had ik een 2,2 maar nu heb ik al een 6.3.
Je grammatica uitleg zal ook fijn zijn voor andere leerlingen. Het grote boek met alle Engelse dingen heeft mij erg goed geholpen.
Leerling op evaluatieformulier
De basis grammatica vind ik lastig.
De stapjes die ik moet volgen zijn mij het meest bijgebleven.
Ik ben er trots op dat ik de Grammar Bootcamp cursus heb gedaan, netjes steeds mijn opdrachten heb gemaakt en dus heb doorgezet. Ik merk nu al verbetering.
Anderen leerlingen "moeten" voor jou kiezen omdat je alles rustig stap voor stap uitlegt. Je luistert goed en begrijpt mij ook. Als ik het nog niet snap dan leg je het nog een keer uit zonder minachtend te doen.
Julia Spoor 3 havo
Ik vind spreken en grammatica erg moeilijk. Het meest bijgebleven is je uitleg over de grammatica. Na jouw uitleg snapte ik het veel beter. Ik merk nu als ik opdrachten maak dat ik beter weet hoe het moet. Het gaat nu tijdens de les ook beter.
De combinatie van duidelijke uitleg en goede opdrachten vond ik fijn.
Leerlingformulier
Zinnen maken is echt het moeilijkste aan Engels leren.
Jouw grammatica uitleg is mij het meeste bijgebleven. Ik ben trots op mijn cijfer van deze module op school. Het gaat steeds beter. In het begin had ik een 2,2 maar nu heb ik al een 6.3.
Je grammatica uitleg zal ook fijn zijn voor andere leerlingen. Het grote boek met alle Engelse dingen heeft mij erg goed geholpen.
Leerling op evaluatieformulier