Grammatica boek: Van Wanhoop naar Blijdschap

waarom dit boek?

Een grammatica boek dat is te gebruiken naast de schoolmethode, het geeft de onderwerpen weer in overzichtelijke mindmaps en diagrammen. Het geeft daarom meer inzicht voor het noodzakelijke begrip van de taal. Wie wil er nu niet van wanhoop naar blijdschap?

 

 

meer houvast

  • Korte en bondige uitleg
  • Grammatica maar dan anders!
  • Betere resultaten
  • 146 blz met uitleg
  • Voor dyslecten / visueel ingestelde leerlingen / beelddenkers
  • Visueel inzichtelijk dmv mindmaps en diagrammen

meer resultaat

Leerlingen leren heel veel op school maar niet HOE ze moeten leren. De meeste leerlingen weten vaak niet wat kun leerstijl is en hoe ze hier voordeel uit kunnen halen. 

Inzicht in de leerstijl zou een hoop frustratie kunnen wegnemen bij leerlingen. Meer inzicht zorgt voor beter resultaat tijdens toetsen. Succeservaringen zorgen op hun beurt voor vergroting van het zelfvertrouwen.  

Zo gaat de leerling van wanhoop naar blijdschap. 

In plaats van lappen tekst wordt er in visuele overzichten weergegeven wat de hoofdlijnen zijn van de grammatica. De leerlingen missen vaak het grote plaatje. Je kunt pas details gaan invullen als je weet wat het overzicht is en waar de losse puzzelstukjes thuishoren. 

Een duidelijke uitleg van de grammatica zorgt voor overzicht en maakt vaak het verschil uit tussen een voldoende en een onvoldoende. Als de leerling niet snapt waar hij mee bezig is dan zal de kennis niet geautomatiseerd worden en niet blijven hangen. 

In dit boek staat alle grammatica van A2-B2 dus van brugklas tot eindexamen en maakt het het ideale naslagwerk voor elke leerling aangezien je niet alle boeken van alle schooljaren mag houden. 

 

belangrijkste grammaticale vraagstukken

Wat zijn de belangrijkste grammaticale vraagstukken bij leerlingen?

– Hoe weet ik welke tijd ik moet gebruiken?

– Wat is de juiste woordvolgorde in een Engelse zin?

– Hoe ziet deze tijd eruit?

– Hoe maak ik bevestigende, ontkennende en vraagzinnen?

– Welke onregelmatige werkwoorden moet ik kennen? Hoe leer ik die het beste?

– Wat zijn veelgemaakte fouten in het Engels en hoe voorkom ik die?

– Hoe maak ik van een actieve zin een lijdende zin (passive voice) en waarom zou ik dat willen?

– Wat zijn conditionals (voorwaardelijke bijzinnen) en waarom zou ik die zinnen willen maken? 

 

Dit is een greep uit de grammaticale onderwerpen die kort en krachtig via mindmaps worden uitgelegd.   

Beste Carolien, ik heb jouw boek "Van Wanhoop naar Blijdschap" gekocht en ik vind het echt een fantastisch boek. Ik Ik ben docent Engels op een school voor Voortgezet Onderwijs en die dagelijks kinderen die moeite hebben met Engels. Hetzij omdat ze dyslectisch zijn of gewoon omdat ze moeite hebben met talen zonder dat ze een diagnose hebben. Fijn dat ik als docent van jou het boek mag gebruik in mijn lessen. Ik wil de leerlingen er graag kennis mee laten makeb. Super dat mij de tools hebt gegeven om (middels bronvermelding) jouw boek te gebruiken bij mijn leerlingen. Met vriendelijke groet,
Dyslexie Academy
Lian Bee
Lodewijk College * Fontys Tilburg
Wij zijn aanwezig geweest bij jouw bijdrage op de Dag van de Dyslexie georganiseerd door de Stichting HOI. Ook maken wij nu gebruik van jouw boek. Het is boek is echt een aanrader! Bedankt voor je tips om met school in gesprek te gaan over de mogelijkheden op het gebied van luistervaardigheid.
Dyslexie Academy
Suzanne Mol
Moeder van zoon met dyslexie
Een fijn boek om mee te werken!
Dyslexie Academy
Johanna Perfors
Jolingual Taal
Een paar weken geleden heb ik je boek gekocht. Mijn collega's en ik zijn erg enthousiast over de fantastische materialen. Mogen wij dit delen met onze HAVO leerlingen? Wij hebben inmiddels ook de flashcards ingevoerd als manier om in de les de woordjes te leren voor een voca toets en zien dat dit voor veel leerlingen goed werkt! Alvast hartelijk bedankt!
Dyslexie Academy
Marjolein van der Plas
Haarlemmermeer Lyceum
Onlangs heb ik uw uitgave "Van Wanhoop naar Blijdschap" besteld waarin hele nuttige informatie staat over allerlei onderwerpen. Ik zou dit graag delen met mijn leerlingen en wil graag een aantal bladzijden opnemen in het materiaal dat wij maken. Mag dat?
Dyslexie Academy
Astrid Willemsen
KSG De Breul - Zeist

inhoud boek

Hier volgt een greep uit de onderwerpen in het boek: 
  • Vereiste kennis per taalvaardigheid per niveau – gebaseerd op de Europese normen
  • Vereiste grammatica kennis A1 & A2
  • Vereiste grammatica kennis B1 & B2
  • Afstreeplijst om te checken welke kennis beheerst wordt en welke nog niet – super handig voor examenleerlingen
  • Tips om woordjes te leren
  • Uitleg waarom het Engels zo moeilijk is om te leren
  • Inzicht in woordopbouw door voor- en achtervoegsels
  • Basisvaardigheden als klok kijken, het alfabet, gebruik van hoofdletters en telwoorden
  • Overzicht van signaalwoorden
  • Overzicht van onregelmatige werkwoorden
  • De verhouding tussen de Engelse tijden? 
  • Hoe kies je altijd de goede tijd?
  • Hoe verbeter je je uitspraak? 
  • Hoe vergroot je je woordenschat?
  • Hoe maak je goede zinnen?

Verder alle gebruikelijke grammatica onderwerpen als de passive, conditionals, modal verbs, reported speech, hoeveelheidswoorden

  • Vergeet de vergrotende vs overtreffende trap niet
  • Het verschil tussen een bijvoeglijk naamwoord en een bijwoord
  • Het gebruik van vraagwoorden
  • Kennis van voorzetsels

Alle onderwerpen om eindelijk een goede brief te kunnen schrijven of een tekst te kunnen begrijpen. 

 

 

 

VAn wanhoop naar blijdschap - hoe leer je Engels met dyslexie?

€27,50

Meer houvast en daardoor betere resultaten

200 blz met uitleg in mindmaps of diagrammen

Meer overzicht en daardoor meer begrip

Naast elke schoolmethode te gebruiken

Grammatica maar dan anders!

Engels leren met dyslexie….. Zo doe je dat!

Sluit Menu
×
×

Winkelmand