De dyslectische leerling heeft een visuele leerstijl die niet past bij de auditieve leerstijl die op school wordt toegepast. Deze omzetting is door de leerlingen zelf te maken maar dan moeten ze wel bewust zijn van hun leerstijl en hier meer om kunnen gaan. Ze zijn gebaat bij een overzicht van de lesstof voordat we details gaan aanbieden. Dat gebeurt op school dus andersom. Tijdens deze Grammar Bootcamp gaan we hiermee aan de slag.


WAAROM DEZE GRAMMAR BOOTCAMP?

Op school moeten we grammatica leren en moet je weten hoe je effectief (woordjes) kunt leren om betere cijfers te halen. Het is dan wel handig dat je weet, hoe je als leerling met dyslexie het beste de taal eigen kunt maken. De grote vraag die iedere leerling altijd heeft is “waarom”? We denken bij de vraag “waarom” altijd aan peuters/kleuters die de hele dag bij alles vragen – Waarom? Waarom? -. Die vraag stellen we bij de begeleiding echter constant. Waarom gebruiken we die tijd? Inzicht in het gebruik is voor iedereen nuttig maar voor deze leerlingen cruciaal. Een goede basis van de Engelse grammatica is essentieel wil je er verder op kunnen bouwen. Het is dus verstandig om de stof van de afgelopen tijd  eens de revue te laten passeren in een begeleidingstraject alvorens er nieuwe stof bijkomt.

Daarom is er deze Grammar Bootcamp. Ze leren zich de stof eigen te maken en goed voorbereid verder te kunnen op school.


GRAMMATICA TOEPASSEN – HOE DOE JE DAT?

  • Wanneer we welke tijd gebruiken?
  • Waarom gebruiken we een bepaalde tijd?
  • Wat gebeurt er eigenlijk als ik die tijd gebruik?
  • Hoe ziet die tijd eruit?
  • Hoe maak ik hier een bevestigende / negatieve of een vraagzin mee?

Grammatica heeft een doel. Het is niet een doel op zich, zoals het op school wel lijkt te zijn. Je wilt iets duidelijk maken, welke constructie heb je dan nodig? Ze hebben tijdens de training alle tijd om vragen te stellen en we nemen de tijd voor elke constructie en gaan niet verder voordat we helder hebben wat we moeten doen. Ze hoeven zich niet bezwaard te voelen dat de rest van de klas het al wel snapt en zij nog niet. Binnen now-time vliegen de vragen je om de oren en volgt het begrip daarna. Aan de hand van leerzame, leuke oefeningen testen we de kennis tijdens deze Grammar Bootcamp.


WOORDJES LEREN – HOE DOE JE DAT?

* Hoe kun je het beste je woordenschat vergroten? 

* Hoe leer je het beste de woordenlijsten van school? 

Je krijgt tips om hier mee aan de slag te gaan tijdens deze Grammar Bootcamp zodat de leerling goed voorbereid verder kan en weet hoe hij vooruitgang kan boeken met het leren van woordjes.


WANNEER IS DEZE GRAMMAR BOOTCAMP?

4×2 uur inplannen in overleg

Meld je hier aan

Door de persoonlijke aandacht is er alle gelegenheid om vragen te stellen. Dit is trouwens geen mogen maar een MUST. Tijdens de les op school is hier vaak geen tijd voor en krijgen ze vaak te horen dat dit stof is die al behandeld is en dat ze daar in de les niet verder op ingaan. Als je dit een paar keer gehoord hebt, stel je geen vragen meer want dit levert toch niets op.


EXTRA ONDERDELEN VAN DE GRAMMAR BOOTCAMP

  • Werkboek van uitleg en oefeningen (ter waarde van €19,95)
  • Boek Van Wanhoop tot Blijdschap (ter waarde van €27,50)
  • Mogelijkheid om artikelen in de webshop te kopen zonder verzendkosten
  • Veel oefeningen om kennis te automatiseren
  • De realistisatie dat de stof eindelijk gesnapt wordt om het geheel ook nog leuk te maken
  • Alle aandacht om vragen te stellen en kennis in eigen tempo op te nemen


INHOUD VAN DE GRAMMAR BOOTCAMP

Deel 1

  • Tegenwoordige tijd (Present Simple vs Present Continuous)
  • Bevestigende zinnen / Ontkennende zinnen / Vraagzinnen
  • Vragende voornaamwoorden

Deel 2

  • Verleden tijd (Past Simple vs Past Continuous)
  • Bevestigende zinnen / Ontkennende / Vraagzinnen
  • Persoonlijke voornaamwoorden (Personal Pronouns)  vs Bezittelijke voornaamwoorden (Possessive Pronouns)

Deel 3

  • Voltooide tijd (Present Perfect)
  • Past Simple vs Present Perfect
  • Bevestigende zinnen / Negatieve zinnen / Vraagzinnen

Deel 4

  • Will vs Going to (Future Simple)
  • Woordvolgorde
  • Herhalen van de voorgaande sessies


VOOR WIE IS DEZE GRAMMAR BOOTCAMP?

De grammar bootcamp is bedoeld als basis training. De onderwerpen die behandeld worden zijn op A2 niveau. Dit is dus een VMBO/MAVO leerling of een HAVO/VWO brugklasleerling (en 2e klas). Deze onderwerpen zijn gekozen omdat die de basis vormen van de rest van de grammatica. Als deze kennis niet goed beheerst wordt is het net als bouwen op drijfzand. Het gebouw heeft geen goede fundering en zal een keer instorten. Zodra de basis goed is, kun je verder gaan bouwen met moeilijkere onderdelen. Zodra het overzicht er is, zal het inzicht volgen.

Meld je nu aan en we gaan gelijk werken aan vooruitgang. Dat gun je toch elke leerling 🙂

Meld je hier aan!

Sluit Menu
×
×

Winkelmand